Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Πως να βγάλετε χρήματα απ’ το blog σας No1

Τα blogs έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο. Πέρα από αγαπημένη ασχολία ή προσωπική εμμονή (καμιά φορά), δεν είναι λίγοι οι οποίοι βγάζουν και χρήματα από αυτά.

Ο Έρικ Νακαγκάουα, εργαζόμενος σε μια εταιρία ανάπτυξης λογισμικού στην Χαβάη, δημοσίευσε τον Ιανουάριο του 2007 μια φωτογραφία μιας γελαστής και ευτραφούς γάτας με την ακαταλαβίστικη λεζάντα "I can has cheezburger?" σε μια ιστοσελίδα που δημιούργησε. Η δημοσίευση υποτίθεται ήταν ένα αστείο.

Σύντομα δημοσίευσε και μια σειρά άλλων φωτογραφιών στο ίδιο κύμα, δηλαδή χαριτωμένα αιλουροειδή συνοδευόμενα από αστείες λεζάντες, γραμμένες σε ένα μείγμα διαδικτυακών συντομογραφιών και μωρουδιακών λέξεων. Στην συνέχεια μετέτρεψε την ιστοσελίδα σε blog ώστε οι επισκέπτες της να μπορούν να σχολιάσουν το περιεχόμενο. Το τι επακολούθησε ήταν αδύνατον να το προβλέψει κανείς.

Κατά λάθος επιχειρηματίας

Αρχικά ο Νακαγκάουα αρχικά σκέφτηκε ότι ο κόσμος έβρισκε την ιστοσελίδα αστεία, αλλά ξαφνικά συνειδητοποίησε ότι οι επισκέψεις σ’ αυτήν άρχισαν να ανεβαίνουν κατακόρυφα. Η επισκεψιμότητα του blog “I Can Has Cheezburger” το οποίο διαχειρίζεται με την σύντροφό του (και η οποία παραμένει ανώνυμη) άρχισε να διπλασιάζεται κάθε μήνα: 375.000 επισκέπτες τον Μάρτιο, 750.000 τον Απρίλιο, 1,5 εκατομμύριο τον Μάιο. Πλέον το blog δέχεται 500.000 επισκέψεις καθημερινά από 100-200 χιλιάδες διαφορετικά άτομα σύμφωνα με τον Νακαγκάουα. Διαφημίσεις άρχισαν να εμφανίζονται στο blog με την φθηνότερη στα 500 δολάρια την βδομάδα και την ακριβότερη να φτάνει τα 4000 δολάρια. Ο Νακαγκάουα έγινε επιχειρηματίας τελείως απρόσμενα, με μια επιτυχημένη επιχείρηση που εμφανίστηκε από το πουθενά. Στα τέλη Μαΐου παραιτήθηκε από την δουλειά του σαν προγραμματιστής και αφοσιώθηκε στο blog του, κάτι που όπως λέει «ήταν πιο λογικό ιδίως για να δω πόσο μεγαλύτερο θα μπορούσε να γίνει».

Η ιστορία του blog αυτού είναι ιδιαίτερα ασυνήθιστη για τον κόσμο των blogs κυρίως επειδή μεσολάβησε ελάχιστος χρόνος ανάμεσα στην δημιουργία του και στην συγκέντρωση ικανού αριθμού επισκεπτών που θα μπορούσαν να το συντηρήσουν. Ωστόσο οι πιο δημοφιλείς bloggers, έχουν κάποια παρόμοια ιστορία με έναυσμα κάποιο αστείο, μια ιδιότροπη ψύχωση, η οποία γνώρισε μια απίστευτη εξέλιξη. Κατά κύριο κανόνα, τα περισσότερα blogs διαβάζονται από μια μικρή μερίδα ατόμων και κινούνται στην αφάνεια του διαδικτύου πολύ μακριά από τα επίπεδα του Cheezburger. Σε τι όμως οφείλεται η διαφορετική τύχη που απολαμβάνει ένα blog σαν το Cheezburger?

Η αρχική ιδέα που το κοινό βρήκε ελκυστική μπορεί να ήταν τυχαία, στην συνέχεια όμως η σταθερή αύξηση της δημοτικότητάς του αποτελεί το αποτέλεσμα ενός συνεχούς και αυστηρά ελεγχόμενου πειράματος. Ο Νακαγκάουα και η σύντροφός του συνεχώς κάνουν αλλαγές στην ιστοσελίδα παρακολουθώντας τι τραβάει τους αναγνώστες και τι τους αφήνει αδιάφορους. «Είναι σαν να έχουμε δημιουργήσει ένα παιδότοπο, όπου οι επισκέπτες έρχονται για να παίξουν και έτσι προσπαθούμε να δημιουργούμε γι’ αυτούς συνεχώς νέα παιχνίδια», ισχυρίζεται ο Νακαγκάουα.

Δημιουργώντας μια Κοινότητα

Για να κατευθύνουν την κίνηση στην ιστοσελίδα τους, προσπαθούν να δημοσιεύουν νέο υλικό τις ώρες που είναι πιο πιθανό ο κόσμος να επισκεφθεί το blog, το πρωί, τις ώρες του μεσημεριανού φαγητού και το βράδυ. Σχετικά νωρίς ο Νακαγκάουα, όταν είδε ότι οι επισκέπτες του φτάνανε τους 1000 την ημέρα, πρόσθεσε την δυνατότητα να μπορούν να αξιολογούν τις καταχωρήσεις του με μια κλίμακα από ένα έως πέντε τσίζμπεργκερ. Αυτό βοήθησε να αυξηθούν στις 2000 οι επισκέψεις.

Οι αναγνώστες δεν αξιολογούν, ή σχολιάζουν τις καταχωρήσεις. Τις δημιουργούν. Το blog βασίζεται στους οπαδούς του για την αποστολή φωτογραφιών, την δημιουργία αστείων λεζάντων και την αποστολή τους σε αυτό. Ο Νακαγκάουα δημιούργησε ένα εργαλείο το οποίο επιτρέπει στους αναγνώστες να επιλέξουν μια έτοιμη φωτογραφία, ή να αποστείλουν μια δική τους, να προσθέσουν και να τοποθετήσουν λεζάντες, να επιλέξουν γραμματοσειρές, και να υποβάλουν το αποτέλεσμα. Οποιοσδήποτε επισκέπτης μπορεί να ψηφίσει τις συμμετοχές και οι πιο δημοφιλείς τοποθετούνται στην αρχική σελίδα του blog. Η διαδικασία αυτή γλιτώνει και τον Νακαγκάουα από το επίπονο καθήκον να βρίσκει αστείες λεζάντες για τις φωτογραφίες, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί ένα δεσμό με τους αναγνώστες.

Αυτού του είδους η αλληλεπίδραση είναι που βοηθά στο να μετατραπεί η ιστοσελίδα από blog σε ένα είδους κοινότητας. Μια καταχώρηση από ένα χρήστη, εμπνέει έναν άλλο να συνεχίσει στο πνεύμα του, δημιουργώντας μια συνέχεια. Σύμφωνα με τον Νακαγκάουα, είναι σαν «να δημιουργείς μια ιστορία μέσω των ατόμων της κοινότητας, και έπειτα ο κόσμος της κοινότητας να παρέχει και την συνέχεια της».

Από αστείο σε επιχείρηση

Η ιδέα της δημιουργίας μιας κοινότητας γύρω από κάποιο περιεχόμενο που παρέχεται από τους χρήστες είναι κάτι το οποίο συντηρεί πολλά κορυφαία blog και τα οποία βάζουν την ιδέα της κοινότητας πιο μπροστά από τα οικονομικά οφέλη. Για τις Χέδερ Κοκς και την Τζέσικα Μόργκαν, οι οποίες σατιρίζουν τις ενδυματολογικές επιλογές των διασήμων στο blog τους “Go Fug Yourself”, το γεγονός ότι οι αγγελίες στο blog τους, τους πληρώνουν τους μισθούς τους, δεν έχει επηρεάσει τον σκοπό για τον οποίο αρχικά ξεκίνησαν τον εγχείρημα: για διασκέδαση. «Ήταν ένα από αυτά τα προσωπικά αστεία το οποίο νομίζαμε ότι θα έμενε προσωπικό αστείο», λέει η Κοκς.

Εν μέρει, το όλο πράγμα έχει να κάνει με την φύση του μέσου: Τα blogs δημιουργούν μια άμεση επικοινωνία ανάμεσα σε συγγραφείς και αναγνώστες, μια συζήτηση με ξεχωριστές φωνές που εμφανίζονται μέσω email, σχόλια ή άλλα blog. O Νακαγκάουα θέλει να δει πόσο μεγάλος αυτή η συζήτηση (και η επιχείρηση του ταυτόχρονα) μπορεί να γίνει. Όπως λέει «πόσο μπορείς να το τραβήξεις;»

Και μερικοί κορυφαίοι bloggers

BoingBoing
Έναρξη: Ιανουάριος, 2000
Έσοδα: πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια το χρόνο
Το blog αποτελεί ένα «κατάλογο με υπέροχα πράγματα», και αποτελεί την κορυφή των blogs με έσοδα που ξεπερνάνε το ένα εκατ. δολάρια το χρόνο και με 22 εκατ. επισκέψεις από 2,6 εκατ. χρήστες μόνο τον Ιούνιο. Οι διαφημίσεις σ’ αυτό κοστίζουν ανάμεσα σε 350 και 3000 δολάρια την εβδομάδα. Το blog ενημερώνεται 20 με 40 φορές την ημέρα. Ξεκίνησε το 1988 σαν online περιοδικό για κόμικ, επιστημονική φαντασία, υπολογιστές και τεχνολογία και η δημοτικότητά του αυξάνεται συνεχώς από τότε.

Perez Hilton
Έναρξη: Σεπτέμβρης, 2004
Έσοδα: περίπου 111.000 δολάρια τον μήνα
Με 24 ενημερώσεις την ημέρα (φτάνοντας έως και τις 40 κατά την κατάρρευση της Britney Spears) το blog αυτό γεμάτο με κουτσομπολιό για διασημότητες δέχεται έως και 4 εκατομμύρια ξεχωριστές επισκέψεις την ημέρα. Σκληρή δουλειά από τον δημιουργό του ο οποίος δεν αποκαλύπτει το ακριβές ποσό εσόδων του, αλλά από στοιχεία υπολογίζεται στις 40.000 δολάρια την ημέρα.

TechCrunch
Έναρξη: Ιούνιος, 2005
Έσοδα: 200.000 δολάρια τον μήνα
Το blog του Μάικλ Άρριγκτον το οποίο ξεκίνησε το 2005 μετράει πλέον 5 εκατομμύρια επισκέψεις τον μήνα και έρχεται σε διαφορετικές εκδόσεις για την Βρετανία, την Γαλλία και την Ιαπωνία. Ασχολείται με τα νέα προϊόντα, υπηρεσίες και εταιρίες στο χώρο του διαδικτύου.

Πηγή: BusinessWeek
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου